Sajtó sarok


visszaHévíz: az egészségturizmus orvosi és turisztikai szemmel
2013 május 15.

A Pannon Egyetem Georgikon kara, illetve a Hévízgyógyfürdő és Szent András Reumakórház "Az egészségturizmus orvosi és turisztikai szemmel" címmel egészségturizmus-szimpóziumot rendezett április 26-án Hévízen. Az egészségturizmus célja az egészség megőrzése, a prevenció, illetve betegség esetén az egészség mielőbbi visszaállítása.

A két intézmény között megkötött együttműködési szerződés által, a gyógyfürdő vezetőjének és az egyetem dékánjának a kezdeményezésére indult meg a konferencia szervezése még a múlt évben. Dr. Mándó Zsuzsanna orvos igazgató lapunknak elmondta, hogy minden évben szeretnének ilyen tudományos ülést szervezni: páros években Keszthelyen, páratlan években Hévízen. Az egészségturizmus két szakterülethez is tartozik, az egészségügyhöz és a turisztikához, de ritkán találkoznak a két szakma képviselői. Ez volt az elsődleges cél, amikor életre hívták a konferenciát, amelyen előadást tartott az Emberi Erőforrások minisztériumának főosztályvezetője, a város képviseletében Papp Gábor polgármester, a Hévízgyógyfürdő és szent András Reumakórház főigazgatója és orvosai, a Georgikon Kar docense, valamint turisztikai és wellness-szakértők.
Azzal minden résztvevő egyetértett, hogy a hévízi gyógytó, a különleges természetes gyógytényezőkön alapuló hévízi gyógyászat a világon egyedülálló. Nem elegendő viszont a természeti érték, ehhez kapcsolódó, minőségi gyógyászati és turisztikai szolgáltatásokra is szükség van. A komplex hévízi terápia három alappillére a gyógytó, az iszapkezelés és a súlyfürdő. Ahhoz, hogy az egészségturizmus világpiacán méltó helyre kerüljön a hévízi gyógyászat, szükséges, hogy tudományos kutatásokkal is bizonyítsuk a balneoterápia hatékonyságát, nem elegendő az évszázados tapasztalati tudás. Ehhez szoros együttműködés szükséges a város, az állami szervek és a szakma között.

Az egészségturizmus rendkívül szerteágazó terület, amely felöleli többek között az egészségügyi turizmust, a gyógyturizmust, a medical wellnesst, az aktív és a családi wellnesst. A terület rendkívül dinamikusan fejlődik, a modern világban egyre erősödik az egészségtudat, az emberek többet költenek saját és családjuk egészségére. – meg kell húzni az egyes területek között a határvonalat – jelentette ki az orvos igazgató. – Egy szállodában megforduló vendég más szolgáltatást igényel, mint a hozzánk, a kórházba érkező beteg. Dr. Moll Veronika, a Hotel Európa Fit főorvosa tartott előadást arról, hogy a szállodákban miként történnek az orvos által felügyelt wellness- és gyógykezelések, hogyan használják fel a hagyományos orvoslás elemeit, ami sok újdonsággal szolgált a kórházi szakembereknek is. – A gyógyvíz és a természetes gyógytényezők köré szerveződő ellátásoknak, szolgáltatásoknak az alapja a minőségi, magas színvonalú orvosi és szakdolgozói tudás, amely területen kórházunk továbbra is vezető szerepet kíván betölteni – mondta dr. Mándó Zsuzsanna. Jó eredménnyel zárt a hévízi gyógyfürdő Dr. Kovács Ernő, a Pannon Egyetem Georgikon Kara egyetemi docense A hévízi egészségturizmus a látogatók szemével címmel tartott előadást, amelyen ismertette az általuk készített két felmérés eredményeit. 2012-ben 300 Hévízre látogató magyar vendég részvételével készült a kutatás, a legfontosabb kérdés az volt, milyen a fürdő és a hévízi szolgáltatások elfogadottsága. Összességében jó osztályzatot kapott a Hévízgyógyfürdő és szent András Reumakórház.

Hogy milyen betegségekkel érkeznek Hévízre? 33,5 százalékuk kopásos ízületi, 31 százalékuk gerincbetegséggel, gyulladásos ízületi megbetegedéssel 19 százalékuk érkezett, 9,5 százalékuk pedig csontritkulásban szenved, míg 6,5 százalékuk egyéb betegségben. Fontos, hiszen a vendégek 98 százaléka részletes tájékoztatást szeretne a gyógyvíz hatásáról a betegségekre, a gyógyvíz összetételéről, a gyógyfürdőkezelések mellékhatásairól, a gyógykezelések menetének pontos leírásáról. mindannak ellenére, hogy a felmérésben igen jól teljesített az írásbeli és a szóbeli kommunikáció, még több információt szeretnének a városba érkezők. szervezéssel megoldható! Lényegesnek tartották a vendégek, hogy gyorsabb legyen a recepción a betegfelvétel, kifogásolták, hogy a gyógyfürdőben a számítógép egymás mellé osztja a szekrényeket. Az idősebb betegek nem szeretnének alsó szekrényt, mert nehezen tudnak lehajolni.

Ezek apró, de fontos felvetések, amelyekre figyelni kell – mondta dr. Kovács Ernő. A látogatók többsége szerint túl magas az ár egy háromórás fürdőbelépőért, igény van arra, hogy legyen egyhetes bérlet is, ne csak tíznapost vásárolhassanak a hét napra érkezők. Otthonosabban szeretnék érezni magukat a vendégek, ezért képeket és virágokat szeretnének a folyosókon látni.

Webshark
Copyright 2007 Spa Hévíz Oldaltérkép| |Adatvédelmi elveink|Impresszum|Közadat
Sajtó sarok Elismerések Alapítványok Partnerek Állásajánlatok